maanantai 17. joulukuuta 2012

Eksistentialistinen jouluangsti

Miten tähän on tultu?
Tätä ei oltu ennalta määrätty.
Suhteeni tähän hetkeen on hektinen, hullu, raastava, ahdistava...

Kun "puhtaalta pöydältä" olen syntyessäni saanut lähteä ja alkaa elämääni ohjaavia valintoja tekemään, miten olenkaan päätynyt valitsemaan tämän moraalin ja nämä arvot.

Olen tehnyt omat valintani. Tehnyt itseni tällaiseksi. Saattanut tähän piinaan.

Auttaako kukaan? Ei auta. Itsehän olen opiskelemaan halunnut ja lähtenyt, itsehän olen työpaikkani valinnut, itsehän olen lapseni tehnyt ja liiaksi passannut, minuahan ne siivoamattomat kaapit vaivaavat, minähän en niitä lahjoja ole vielä hankkinut, minullehan se joulukuusi ei kelvannut...

Alä valita, siinähän puserrat, itse olet vastuussa!
Kuinka olemme näin itsekeskeisiä? Onko hyvän ihmisen mittarin oltava se paljonko on saavuttanut? Miksi  yritän ja ponnistelen? Miksi kaikessa pitää päteä? Miksi meitä arvostellaan? Hiiteen arvosanat!

Olenko oikeasti valinnut väärin?
Itseasiassa taisin valita ihan hyvin. Hauskaahan tämä on, taas yksi etappi saavutettu. Kun vain olemassaoloni saisi käytettäväkseen enemmän tunteja vuorokauteen. Uskon kuitenkin, ettei kaikkea voi saavuttaa, vaikka kuinka itse muokkaisimme itseämme. Ympäristä vaikuittaa samoin kuin perimä. Minulle ei ole annettu filosofin geenejä, mutta jotain muuta hyvää sen tilalle. Näillä mennään, sanokoot heideggerit mitä tahansa..

Hyvää Joulua kaikille,
maataan sängyssä , syödään suklaata ja ajatellan...(tai sitten ei)!!!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Huomaa: vain tämän blogin jäsen voi lisätä kommentin.